"Ένας καλός Βραδινός ύπνος"

"Ένας καλός Βραδινός ύπνος"

date_range
message 0 Comments

Γιατί ο ύπνος είναι απαραίτητος για την υγεία μας;

 

Το να κοιμάσαι αρκετά είναι σημαντικό για ένα άτομο, ώστε να διατηρήσει την υγεία του. Σε ότι αφορά την υγεία, ο ύπνος είναι το ίδιο σημαντικός με την τακτική γυμναστική και μια ισορροπημένη διατροφή.

 

Ο σύγχρονος τρόπος ζωής, δεν «αγκαλιάζει» τη σημασία ενός καλού ύπνου. Ωστόσο, είναι σημαντικό οι άνθρωποι να προσπαθήσουν να κοιμούνται αρκετά, όσο πιο συχνά γίνεται.

Αυτά που ακολουθούν, είναι μόλις μερικά από τα προτερήματα που οι ειδικοί συνδέουν με έναν καλό βραδινό ύπνο.

1.       Παραγωγικότητα και Συγκέντρωση

Έχουν υπάρξει διάφορες έρευνες, που οι επιστήμονες κάνανε στις αρχές του 2000 και μελέτησαν τα αποτελέσματα της έλλειψης ύπνου. Οι επιστήμονες κατέληξαν στο ότι ο ύπνος συνδέεται με διάφορες λειτουργίες του εγκεφάλου, όπως :
- Τη συγκέντρωση
- Την παραγωγικότητα
- Τη γνωστική λειτουργία

Μια πιο πρόσφατη έρευνα του 2015 στην «Εφημερίδα Παιδικής Ψυχολογίας και Ψυχιατρικής» έδειξε πως τα μοτίβα ύπνου των παιδιών μπορεί να έχουν άμεση επίδραση στη συμπεριφορά τους και ακαδημαϊκή τους δραστηριότητα.

2.       Μειωμένο Ρίσκο Αύξησης Βάρους

Η σύνδεση μεταξύ της αύξησης βάρους, ομορφιάς και ανεπαρκούς ύπνου δεν είναι εντελώς ξεκάθαρη.
Ωστόσο, μια πιο πρόσφατη έρευνα στην εφημερίδα “Sleep Medicine” καταλήγει στο ότι δεν υπάρχει σύνδεση ανάμεσα στην παχυσαρκία και την στέρηση ύπνου. Αυτή η έρευνα υποστηρίζει ότι πολλές προηγούμενες μελέτες δε λαμβάνουν επαρκώς υπόψη άλλους παράγοντες, όπως:

- Κατανάλωση Αλκόολ
- Διάγνωση Διαβήτη Τύπου 2
- Επίπεδα Σωματικής Άσκησης
- Επίπεδα Σπουδών
- Ώρες εργασίας
- Πολύς καθιστικός χρόνος

Η έλλειψη ύπνου μπορεί να επηρεάσει την επιθυμία ή τη δυνατότητα ενός ανθρώπου να κρατήσει έναν υγιεινό τρόπο ζωής., αλλά μπορεί να μην συνδέεται άμεσα με την αύξηση βάρους.   

3.       Καλύτερη ρύθμιση θερμίδων

Παρόμοια με την αύξηση βάρους, δεν υπάρχουν επαρκή στοιχεία για το ότι το να κοιμάσαι καλά μπορεί να βοηθήσει στην κατανάλωση λιγότερων θερμίδων μέσα στη μέρα.

Για παράδειγμα, μια έρευνα στη Διαδικασία της Εθνικής Ακαδημίας Επιστημών των Ηνωμένων Πολιτειών της Αμερικής, λέει πως τα μοτίβα ύπνου επιδρούν στις ορμόνες που είναι υπεύθυνες για την όρεξη.

Όταν ένας άνθρωπος δεν κοιμάται αρκετά, μπορεί να επηρεάσει την ικανότητα του σώματός τους να ρυθμίζει σωστά την πρόσληψη τροφής.

4.       Καλύτερη αθλητική απόδοση

Σύμφωνα με το Εθνικό ίδρυμα ύπνου, ο επαρκής ύπνος για ενήλικες είναι μεταξύ 7 και 9 ωρών ανά νύχτα και οι αθλητές μπορούν να επωφεληθούν από έως και 10 ώρες. Κατά συνέπεια, ο ύπνος είναι εξίσου σημαντικός για τους αθλητές όσο το να καταναλώνουν αρκετές θερμίδες και θρεπτικά συστατικά.

Ένας από τους λόγους αυτής της απαίτησης είναι ότι το σώμα θεραπεύεται κατά τη διάρκεια του ύπνου. Άλλα οφέλη περιλαμβάνουν:

- Καλύτερη απόδοση
- Περισσότερη ενέργεια
- Καλύτερος συντονισμός
- Μεγαλύτερη Ταχύτητα
- Καλύτερη διανοητική λειτουργία

5.       Μειωμένη Πιθανότητα ασθένειας της καρδιάς

Ένας παράγοντας κινδύνου για καρδιακές παθήσεις είναι η υψηλή αρτηριακή πίεση. Σύμφωνα με την αξιόπιστη πηγή Κέντρου Ελέγχου και πρόληψης νοσημάτων (CDC) η επαρκής ανάπαυση κάθε βράδυ επιτρέπει στην αρτηριακή πίεση να ρυθμιστεί. Κάτι τέτοιο μπορεί να μειώσει τις πιθανότητες καταστάσεων που σχετίζονται με τον ύπνο, όπως η άπνοια και να προωθήσει καλύτερη συνολική υγεία της καρδιάς.

6.       Περισσότερη κοινωνική και συναισθηματική Ευφυΐα

Ο ύπνος συνδέεται με την ανθρώπινη συναισθηματική και κοινωνική ευφυΐα. Κάποιος που δεν κοιμάται επαρκώς πιθανώς να μην μπορεί να αναγνωρίσει άλλων ανθρώπων συναισθήματα και εκφράσεις.

Για παράδειγμα, μια έρευνα στο Journal of Sleep Research εξέτασε τις απαντήσεις των ανθρώπων σε συναισθηματικά ερεθίσματα. Οι ερευνητές κατέληξαν στο συμπέρασμα, όπως και πολλές προηγούμενες μελέτες, ότι η συναισθηματική ενσυναίσθηση ενός ατόμου είναι μικρότερη όταν δεν κοιμάται επαρκώς.


7.       Προλαμβάνει την Κατάθλιψη

Η σχέση μεταξύ ύπνου και ψυχικής υγείας αποτελεί αντικείμενο έρευνας ια μεγάλο χρονικό διάστημα. Ένα συμπέρασμα είναι ότι υπάρχει σχέση μεταξύ έλλειψης ύπνου και κατάθλιψης. Μια μελέτη εμφανίζεται στο JAMA εξετάζει τα περιστατικά θανάτου από αυτοκτονία για πάνω από 10 χρόνια. Καταλήγει στο συμπέρασμα ότι η έλλειψη ύπνου είναι ένας παράγοντας που συμβάλλει σε πολλούς από αυτούς τους θανάτους.

Μια άλλη μελέτη στο Psychiatry της Αυστραλίας και της Νέας Ζηλανδίας προτείνει ότι τα άτομα με διαταραχές ύπνου, όπως η αϋπνία , είναι πιθανό να εμφανίζουν σημάδια κατάθλιψης.

8.       Χαμηλότερη Πιθανότητα Φλεγμονής

Υπάρχει σχέση μεταξύ επαρκούς ύπνου και μείωσης της φλεγμονής στο σώμα. Για παράδειγμα, μια μελέτη στο World Journal of Gastroenterology αναφέρει μια σχέση μεταξύ της στέρησης ύπνου και των φλεγμονωδών παθήσεων του εντέρου που επηρεάζουν την γαστρεντερική οδό των ανθρώπων.

Η μελέτη έδειξε ότι η στέρηση ύπνου μπορεί να συμβάλλει σε αυτές τις ασθένειες – και ότι αυτές οι ασθένειες με τη σειρά τους, μπορούν να συμβάλλουν σε διαταραχές ύπνου.

9.       Δυνατότερο Ανοσοποιητικό Σύστημα

Ο ύπνος βοηθά το σώμα να «επισκευάζεται», να αναζωογονείται και να ανακάμπτει. Το ανοσοποιητικό σύστημα δεν αποτελεί εξαίρεση σε αυτή τη σχέση. Μερικές έρευνες δείχνουν πως η καλύτερη ποιότητα ύπνου μπορεί να βοηθήσει το σώμα να καταπολεμήσει μια μόλυνση.

Ωστόσο, οι επιστήμονες πρέπει ακόμη να κάνουν περαιτέρω έρευνα σχετικά με τους ακριβείς μηχανισμούς του ύπνου όσον αφορά τον αντίκτυπό του στο ανοσοποιητικό σύστημα του σώματος.

Πηγη: MEDICALNEWSTODAY.COM

Comments

Leave your comment

* Required field